KLAF update NDC

In 2024 hebben Air France en KLM vooruitgang geboekt in functionaliteiten en aanbod via NDC. Daarnaast hebben we onze samenwerking verder uitgebreid met zes nieuwe aggregators, wat heeft geresulteerd in een totaal van 21 aggregators. Daarmee is NDC nog toegankelijker geworden. Highlights uit 2024:

  • We hebben Marine & Energy, NGO en cruise fares beschikbaar gemaakt in de AFKL NDC API.
  • De mogelijkheid om een aantal speciale services op het gebied van beperkte mobiliteit, (WCHR, WCHS, BLND, DEAF) en om speciale maaltijden te boeken in NDC.
  • Uitbreiding van de restitutiemogelijkheden in NDC met exchanged en deels gevlogen tickets.
  • Introductie van de Refund Grace Period. Hierbij kunt u tot 24 uur na uitgifte van het ticket deze kosteloos restitueren.
  • Nieuwe producten die toegevoegd zijn: Lounge Access Ancillary, SAF-Bundle en Seat Bundle.
  • Een nieuw toegevoegde functionaliteit is de Split Functionality. Hiermee kunt u een passagier die geboekt staat met andere reizigers in dezelfde Order, afsplitsen en omboeken of om de vluchten te restitueren.

Daarnaast hebben we een aantal bestaande functionaliteiten verbeterd en uitgebreid. Voor het actuele aanbod van uw aggregator adviseren wij u het aggregator overzicht op Air France en KLM Business Solutions te raadplegen. Uiteraard zullen wij ons in 2025 blijven inzetten voor een verbeterde NDC-ervaring en de verdere uitbreiding van de functionaliteiten.

Met vriendelijke groet,

KLM Nederland